Starpība starp A vērtējumu un G vērtējumu nozīmē degvielas patēriņa samazinājumu par 7,5%. Pārvēršot to reālos izmēros, izvēloties riepas ar A vērtējumu, nevis riepas ar G vērtējumu, uz katriem nobrauktajiem kilometriem varat ietaupīt vairāk nekā 6 litrus degvielas. *
Ar vidējo benzīna cenu 1,50 eiro litrā tās nodrošina vairāk nekā 300 eiro ietaupījumu riepas kalpošanas laikā.*
Neaizmirstiet, ka jūs arī samazināsiet nelabvēlīgo ietekmi uz vidi!
Riepa ietekmē līdz pat 20% no Jūsu automašīnas degvielas patēriņa. Izvēloties riepas ar augstu degvielas patēriņa efektivitātes vērtējumu, nodrošina lielāku nobraukumu ar vienu uzpildes reizi un mazākus CO2 izmešus.
Vienkārši sakot, degvielu ekonomējošām riepām nepieciešama mazā ka rites enerģija. Viegli ritošai riepai ir mazāka ietekme uz degvielas patēriņu, tāpēc tiek patērēts mazāks enerģijas daudzums berzei un karšanai. Iespējams, esat dzirdējis par riepām ar zemu rites pretestību, kas būtībā nozīmē to pašu.
Degvielas patēriņa efektivitāte tiek novērtēta no A līdz G uz krāsainas skalas. A (zaļš) = augstākais degvielas patēriņa efektivitātes vērtējums G (sarkans) = zemākais degvielas patēriņa efektivitātes vērtējums Vērtējums D pasažieru automašīnām netiek izmantots.
Optimālai degvielas patēriņa efektivitātei pārbaudiet, vai riepām ir pareizais gaisa spiediens. Zems spiediens riepās samazina rites pretestību un ietekmē saķeri uz slapjas ceļa virsmas. Jūsu automašīnas svars un braukšanas stils arī var radīt lielas atšķirības. Enerģiju taupoša braukšana vai eko braukšana var ievērojami samazināt degvielas patēriņu.
* Pamatojas uz vidējo degvielas patēriņu 8 litri/100 km, degvielas cenu 1,5 eiro litrā un vidējo riepas nobraukumu 35 000 km
! Marķējuma vērtībām ir tikai informatīvs raksturs. Dažādu riepu līniju/izmēru vērtības var atšķirties.
Ārkārtas situācijās daži metri var izšķirt visu. Pasažieru auto mašīnām pielietojot pilnu bremžu spēku, braucot ar ātrumu 80 km/h, automašīna ar A vērtējuma riepu komplektu apstājas par 18 metriem ātrāk nekā automašīna ar F vērtējuma riepām.*
Saķere uz slapjas ceļa virsmas ir svarīgs faktors, kas jāņem vērā, izvēloties jaunas riepas. Riepas ar augstu saķeres ar slapju ceļa virsmu vērtējumu, uz slapjas ceļa virsmas apstājas ātrāk, kad tiek pielietots pilns bremžu spēks.
Saķere uz slapjas ceļa virsmas ir riepas spēja izveidot saķeri ar ceļa virsmu slapjos laikapstākļos. ES vērtējums ir akcentēts tikai ar vienu saķeres aspektu ar slapju ceļa virsmu — riepas sniegumu, bremzējot uz slapjas ceļa virsmas.
Saķere uz slapjas ceļa virsmas tiek vērtēta no A līdz F:
A = augstākais vērtējums
F = zemākais vērtējums
Vērtējumi D un G netiek lietoti vieglo automašīnu riepām.
Jums vienmēr jāņem vērā ieteicamais apstāšanās ceļš braukšanas laikā.
* Ja mērīts saskaņā ar Regulā EK 1222/2009 norādītām testu metodēm. Bremzēšanas ceļš ir atkarīgs no braukšanas apstākļiem un citiem ietekmējošiem faktoriem.
! Marķējuma vērtībām ir tikai informatīvs raksturs. Dažādu riepu līniju/izmēru vērtības var atšķirties.
Decibelu līmeņi tiek mērīti pēc logaritmiskas skalas. Tas nozīmē, ka tikai neliels decibelu skaita palielinājums norāda uz lielu trokšņu līmeņu atšķirību. Patiesībā atšķirība par 3 decibeliem dubulto riepas radīto trokšņu līmeni.
Padomājiet par vairākiem tūkstošiem automašīnu, kas katru dienu brauc pa ceļu. Ja mēs visi izvēlētos riepas ar zemāku trokšņu līmeni, iedomājieti es, cik klusāki būtu mūsu ciemi un pilsētas?
Riepa ietekmē līdz pat 20% no Jūsu automašīnas degvielas patēriņa. Izvēloties riepas ar augstu degvielas patēriņa efektivitātes vērtējumu, nodrošina lielāku nobraukumu ar vienu uzpildes reizi un mazākus CO2 izmešus.
ES novērtējums mēra riepas ārējo trokšņu līmeni decibelos.
Tā kā daudzi cilvēki neatpazīst decibelu vērtības, tiek norādīta arī trokšņu līmeņa klase. Tas iedala riepas attiecībā pret ES riepu trokšņu līmeņa ierobežojumiem, kas drīzumā stāsies spēkā.
1 MELNS VILNIS: klusas (3 dB vai vairāk zem Eiropas ierobežojuma, kas drīzumā stāsies spēkā)
2 MELNI VIĻŅI: vidējas (starp Eiropas ierobežojumu, kas drīzumā stāsies spēkā, un zem 3 dB)
3 MELNi VIĻŅI: skaļas (virs Eiropas ierobežojuma, kas drīzumā stāsies spēkā)